preskoči na sadržaj

Tehnička i industrijska škola Ruđera Boškovića u Sinju

 

NATJEČAJ ZA SUDJELOVANJE U MOBILNOSTI UČENIKA U OKVIRU ERASMUS+ PROJEKTU 

,,ISKUSTVENI RAD U IRSKOJ"

 

NATJEČAJ JE OTVOREN OD 16. 9. 2022. DO 23. 9.2022.

 

 

Naša škola ove se školske godine (2022./2023.) uključuje u Erasmus+ projekt, u sklopu kojeg je predviđeno studijsko putovanje u Irsku gdje će 20 učenika u zanimanjima strojarski računalni tehničar, elektrotehničar, automehaničar i autoelektričar dobiti priliku na iskustveni rad u Irskoj.

Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli financijske potpore za projektne prijedloge u okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za godinu 2022. za program Erasmus+ - Ključna aktivnost 1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja godine prihvatila je projektni prijedlog naše škole te mu odobrila financijsku potporu u iznosu od: 52.486,00 EUR za projekt pod nazivom ,,Iskustveni rad u Irskoj“

Predviđen broj učenika za inozemnu praksu je 20 i to učenici 2. i 3. razreda u smjerovima: strojarski računalni tehničar, elektrotehničar, automehaničar, autoelektričar. 

Više o kriterijima natječaja pročitajte u priloženim dokumentima.

 

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Obuhvaća sve europske i međunarodne programe i inicijative Europske unije u području obrazovanja (opće obrazovanje, visoko obrazovanje, obrazovanje odraslih), osposobljavanja (strukovno obrazovanje i osposobljavanje), mladih i sporta.

Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) javna je ustanova u sustavu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, koja provodi i promovira programe Europske unije i druge međunarodne programe u području znanosti, obrazovanja, osposobljavanja, i mladih.

 

 

REZULTATI PRVOGA KRUGA NATJEČAJA ERASMUS+

 

U prilogu se nalaze rezultati prvoga kruga Erasmus+ natječaja za odlazak na studijsko putovanje u Irsku na iskustveni rad za 20 učenika u zanimanjima strojarski računalni tehničar (10), elektrotehničar (6), automehaničar (2) i autoelektričar (2). Konačna rang lista formirat će se nakon motivacijskog razgovora.

 

U dokumentu je naznačeno koji će učenici biti pozvani sljedeći tjedan na motivacijski razgovor.

U drugom krugu odabira članovi projektnog tima usmenim razgovorom obavit će procjenu motivacije, zalaganja, stručnog i jezičnog predznanja te organizacijskih sposobnosti pojedinih učenika te na temelju te procjene formirati rang listu odabranih i rezervnih kandidata za sudjelovanje na mobilnosti. 

 

KONAČNI REZULTATI ODABIRA KANDIDATA NATJEČAJA ERASMUS+

Članovi projektnog tima na osnovu pristiglih prijava, provedbe natječaja i intervjua donijeli su Odluku o izboru kandidata za mobilnost u Irsku u školskoj godini 2022./2023.

U prilogu se nalaze rezultati natječaja.

Za sve potrebne informacije i eventualne upite poslati mail na: marica.barac1@skole.hr

 

U Sinju, 21. 10. 2022.

 

Kulturološka priprema učenika koji odlaze na studijsko putovanje u Irsku

U srijedu i četvrtak, 1. i 2. veljače 2023. održane su kulturološke pripreme učenika koji odlaze na dvotjedni iskustveni rad u Irsku te njihovih zamjena. Profesori koji odlaze u pratnji učenika, Filip Vukas i Ivan Vulić, te ravnateljica Marica Barać upoznali su učenike sa običajima, navikama i načinom života stanovnika zemlje u koju odlaze. Učenici su dobili jasniji uvid u ono što se od njih očekuje te su upoznati sa dvotjednim planom ovoga projekta. Pripreme za stručnu praksu održavat će se do polaska, 25. ožujka.

 

Roditeljski sastanak za učenike koji odlaze na Erasmus projekt u Irsku

U petak, 3. 2. 2023. održan je sastanak s roditeljima učenika koji sudjeluju u Erasmus projektu ,,Iskustveni rad u Irskoj“ te 25. 3. 2023. odlaze na dvotjedno putovanje u Irsku. Ravnateljica Marica Barać upoznala je roditelje s dvotjednim planom, načinom smještaja, putovanjem i financijskim dijelom projekta. Roditelji su potpisali suglasnosti nakon čega slijedi potpisivanje ugovora.

 

Naši učenici koji su na mobilnosti u Irskoj šalju nam izvještaje prva dva radna dana.  

Računalni strojarski tehničari i elektrotehničari prvi dan praktične nastave u Irskoj započeli su edukacijom o programu BIM u sklopu kojega je program Revit. Učili su čemu služi, kako je nastao te prednosti i mane programa BIM. Također su naučili u kojim se dijelovima procesa koristi Revit program. Pogledali su pet videoisječaka o osnovama i o tome kako se služiti Revit-om.

Drugoga dana radni je dan započeo u 9 sati. Na prijenosna računala skinuli su videa drugog dijela osnova o Revitu te su dobili zadatak, odnosno projekt koji su radili na temelju prethodnih lekcija.

1) Naučiti stvarati faze za svaki dio u gradnji kuće.

2) Upoznati se sa stvarnim problemima dok izgrađuju u Revitu.

3) Naučiti kako postavljati kuću u određena područja.

Svi su izvršili projekt uspješno uz male poteškoće, neki uz malu pomoć instruktora, te su mu nakon završetka izrade projekta isti predali na USB. Nakon projekta počeli su gledati 2. dio osnova Revita gdje se govori o vrstama, postavljanju zidova te vrstama vrata i prozora dostupnih u programu. Neki učenici koji su bili brži na projektu počeli su i 3. dio osnova u Revitu.

Slika dovršenog zadatka:

 

Automehaničari autoelektričari upoznali su se sa svojim novim kolegama. Već su u prva dva dana mijenjali ulje, filter kabine, gume, kočione pločice filter ulja, čistili motorni prostor te alat. Na više automobila radili su nekoliko brzih servisa, ali bilo je i većih poslova. Na jednom automobilu ispitivali su instalaciju i gledali je li sve u redu te su utvrdili da anlaser ne valja i promijenili su ga. Na drugom automobilu mijenjali su zračne jastuke u sjedalima koja su trebali rastaviti, a zatim i kodirati. Mijenjali su visokotlačnu pumpu goriva, alternator i brizgaljke. Radni dani trajali su do 16 i 30.

 

 

Učenici u obilasku Irske i njezinih znamenitosti

Učenici koji su na Erasmus projektu u Irskoj u subotu i nedjelju, 31. 3. i 1. 4. išli su u obilazak Irske i njezinih znamenitosti.

Obilazak je krenuo iz Bray-a gdje su smješteni. Vozač autobusa ujedno je bio i vodič koji dobro poznaje lokalnu povijest i povijest Dublina. Na putu prema Dublinu posjetili su njihovo sveučilište i kampus UCD. Nakon toga išli su u Dublin i obišli većinu znamenitosti kao što su: O`Connell Monument, Phoenix Park, Gate Theatre, Children of Lir, The Spire, Katedrala Kristove crkve i Guinnessovo skladište. Obilazak Dublina trajao je 3 sata, nakon čega su učenici imali slobodno vrijeme da sami upoznaju grad.

Sljedeći dan uputili su se na cjelodnevni izlet na zapadnu obalu Irske gdje se nalazi jedna od njezinih najvećih prirodnih znamenitosti, Cliffs of Moher. Na putu su se dijelom vozili i lokalnim cestama tako da su mogli upoznati i dijelove ruralne Irske. Na samim Klifovima Mohera proveli su nešto više od sat vremena i imali su sreće jer je vrijeme bilo odlično za to područje. Na putu za Bray posjetili su grad Galway koji je najveći grad na zapadnoj obali. 

 

DISEMINACIJA PROJEKTA

GOSTOVANJE NA HIT RADIJU

Nakon dva tjedna u Irskoj, gdje su provodili iskustvenu praksu u sklopu projekta Erasmus+,učenici, ravnateljica i profesori TIŠ Ruđera Boškovića u Sinju gostovali su u programu Hit radija.

U pratnji dvojice profesora, Ivana Vulića i Filipa Vukasa 20 učenika 2. i 3. razreda u smjerovima strojarski računalni tehničar, elektrotehničar, automehaničar i autoelektričar provelo je 2 tjedna u Dublinu na radu u svojoj struci.

 ‘Od 1. rujna 2022. godine naša škola provodi projekt “Iskustveni rad u Irskoj”. Na početku moram kazati da je pri pripremi i pisanju projekta uloženo puno truda te smo ponosni što smo uspjeli dobiti sredstva za projekt, iako smo se po prvi puta prijavili na natječaj Agencije. Agencija za mobilnost i programe EU odobrila nam je sredstva u iznosu od 52.486,00 EUR. Ukupno 20 učenika iz zanimanja elektrotehničar (6), strojarski računalni tehničar (10), automehaničar (2) i autoelektričar (2) proveli su 14 dana na radu u Irskoj-istaknula je na početku razgovora ravnateljica škole Marica Barać,dodajući kako su učenici odabrani na temelju natječaja, u kojem se bodovao opći uspjeh, zaključne ocjene s prakse i engleskog jezika. Nakon toga imali smo motivacijski razgovor na engleskome jeziku koji je moderirala profesorica Adela Šimac. Moram kazati da je interes bio jako velik te je realizacija ovog projekta veliki zalog za budućnost. Velik je izazov bila i realizacija projekta s financijske strane, budući da smo ga prvi put provodili. Sredstva su trebala biti dostatan za avionske karte, smještaj, hranu, osiguranje, izlete, ali i učenički džeparac kako bi svi učenici mogli sudjelovati bez obzira na financijsku situaciju u obitelji. Tamo su radili u tvrtkama, dok su u slobodno vrijeme imali izlete koje su odabrali. Bili su smješteni u irskim obiteljima, a s njima su u pratnji bila i dvojica nastavnika, Ivan Vulić i Filip Vukas. Koordinatori projekta su, uz mene, bili kolege Toni Dukić i Nikolina Vuković’, kazala je ravnateljica Marica Barać.

Profesor Ivan Vulić naglasio je da je ovo početna faza ovakvog terenskog rada i učenja, kako profesora tako i učenika.

‘Za nas u školi, učenike i nastavnike ovo je bila prva Erasmus+ mobilnost, a samim tim i veliko životno i stručno iskustvo. Prilika da iz prve ruku iskusimo život i rad u drugoj sredini i kulturi. Učenici koje smo odabrali da sudjeluju u mobilnosti su sami svojim zalaganjem i ponašanjem zaslužili da budu odabrani i dali dobar primjer ostalim učenicima u školi da se trud i zalaganje uvijek isplati’, istaknuo je Vulić.

Slično razmišlja i njegov kolega Filip Vukas, koji je podsjetio na provedene dane u Irskoj.

‘Zahvalan sam što sam sudjelovao u ovom projektu. Puno toga smo naučili i mi profesori u pratnji i učenici. Svima nama ovo je bilo iskustvo koje ćemo pamtiti kroz cijeli život. Učenici su bili uzbuđeni i puni očekivanja pri odlasku, a vratili su se puni utisaka obogaćeni novim znanjima i vještinama. Osim obrazovnih postignuća, učili su se uvažavanju različitosti drugih kultura, rodila su se tu i neka nova prijateljstva. U konačnici, ovaj projekt donio je puno dobroga svima. Isto tako moram napomenuti da je projekt utjecao na prezentaciju naše škole i otvorio vrata za buduće projekte koji nas čekaju’, kazao je Vukas.

Na tragu odgovora svojih profesora i ravnateljice o ovom projektu slična razmišljanja imaju i učenici.

‘Za vrijeme našeg iskustvenog rada u Irskoj radili smo u programu Revit. To je program u kojem se dizajniraju objekti sa svim instalacijama namještajem, okolišem također svi projekti napravljeni u programu Revit se mogu napraviti u stvarnosti. Na našoj praksi bio je potreban laptop, a naša je škola svim učenicima omogućila laptop da nitko ne bude uskraćen od prilike da otiđe na iskustveni rad u Irskoj. U školi smo naučili osnove o programu za koji su nas pripremili naši profesori. Naš posao trajao je od 9 do 15:30. Na poslu smo imali šefa s kojim smo se sporazumijevali na engleskom jeziku. Posao je bio jako zanimljiv i prvi tjedan dana smo se preko digitalnih sadržaja pripremali za grupni projekt. Za grupni projekt bili smo podijeljeni na grupe od 5 učenika. Dobili smo zadatak i sve upute koje treba staviti u projekt. Osjećali smo se kao da radimo zadatak za tvrtku. Za vrijeme projekta zbližili smo se s ostalim kolegama i naučili smo raditi kao jedna ekipa’, kazao je učenik Anđelo Mladina, dodajući kako će im stečeno znanje u Irskoj pomoći u daljnjem školovanju.

Mladina nam je otkrio i na koji su način u Irskoj provodili svoje slobodno vrijeme i koje su znamenitosti Irske posjetili.

‘Tijekom slobodnoga vremena mogli smo sami ići u Dublin, koji je bio udaljen 2 sata putovanja od našeg mjesta stanovanja. Nekima od nas bilo je zanimljivo ići šetati po mjestima gdje smo stanovali, jer je to lijepa i mirna zajednica. Imali smo što vidjeti, a osim toga bilo je puno zelenila u prirodi. U slobodno vrijeme najčešće smo išli u grad Bray u kojem smo imali praksu. Razgledavali smo taj grad, šetali prelijepom obalom tražeći nova i uzbudljiva mjesta. Također smo našli igraonicu u kojoj smo provodili puno vremena igrajući razne igre, kuglanje i laser tag. Stoga mogu reći da smo za slobodno vrijeme imali mnogo izbora gdje i kako se provesti. Nakon prvog radnog tjedna, imali smo vikend koji je bio određen za izlete. Posjetili smo Cliffs of Moher. To je bilo sveukupno putovanje koje je trajalo 6 sati. Posjetili smo i znamenitosti kao što su: The Ha Penny Bridge, Katedrala sv. Patrika, Chester Beatty knjižnicu, Trg Merrion, Phoenix Park i Katedralu Kristove Crkve. Za blagdane su mise bile na hrvatskom jeziku. Posjećivanje ovih lokacija bilo je zanimljivo i interesantno’, ispričao je Mladina.

Jezična barijera učenicima nije predstavljala probleme za vrijeme boravka, u radu i komunikaciji s kolegama i njihovim domaćinima, istaknuo je učenik Ivan Buljan.

‘Prvih par dana malo nam je bilo čudno razumjeti se s ukućanima. Trebalo nam je malo vremena dok pohvatamo neke riječi samim time kako pričaju jer znate, Irci imaju taj specifični naglasak. Osim toga nikakvih problema sa sporazumijevanjem nismo imali. Možemo reći da su nam se dosta dobro razvile komunikacijske vještine jer smo iz prve ruke iskusili govor prirodnih govornika engleskog jezika. Znanje engleskoga jezika znatno se poboljšalo sa svakodnevnim razgovorom s našim ukućanima. Naše znanje u programu Revit također se znatno povećalo što smo i dokazali kada smo od našega šefa dobili odlične rezultate s kojima smo dobili licencu za rad u programu. Poboljšali smo i naše snalaženje u nepoznatoj sredini i drugoj kulturi’, kazao je Buljan.

Strojari i elektrotehničari su radili u Revitu, a što su radili automehaničari i autoelektričari na svojoj praksi, kazao nam učenik Marin Vukas.

‘Praksu sam radio u A+ service u Brayu. Nije mi bilo puno udaljeno od kuće gdje sam stanovao. Ljudi s kojim sam radio bili su super. Bilo im je drago kad sam došao i svi su se lijepo upoznali sa mnom. Bilo je odlično raditi s njima, pričali su mi o Irskoj, a ja sam njima sam pričao o Hrvatskoj. Pričali su mi i o autima i kako oni rade neke stvari. Nije mi bio problem sporazumjeti se s njima, ali naglasak je stvarao barijeru. Oni su dosta opušteniji kad rade, ne žure se… Bitno je samo da se napravi kako treba. Kao meštri su odlični, imaju puno znanja. Imaju velik izbor alata u servisu i imaju veliki izbor alata u servisu. Prva dva dana radio sam s radnikom Kamalom, treći dan počeo sam raditi samostalno. Kada nešto ne bih mogao sam, samo bih ga pitao da mi pomogne. Bilo je jako lijepo iskustvo, ali ja se puno bolje osjećam kada radim kod nas u Hrvatskoj. Doma je najljepše.Iako bi otišao ponovno na razmjenu učenika,ali posao život ipak u Lijepoj našom. Inače, naši domaćini bili su odlični. Sve pohvale našoj ravnateljici i koordinatorima projekta na odlično organiziranom putovanju. Također su i profesori koji su bili s nama u pratnji i pomogli su nam u Irskoj sa svim problemima na koje smo naišli’, zaključio je svoje izlaganje Marin Vukas.

Na završetku emisije osvrt na sve kao i zahvalu uputila je ravnateljica Marica Barać.

‘Na kraju se želim zahvaliti svim učenicima koji su putovali na praksu i kolegama u pratnji, koji su izvrsno prezentirali našu školu i doprinijeli da se projekt uspješno realizira. Hvala Hit radiju i portalu Ferata, koji nam u svakoj prilici daju priliku da prezentiramo školu i naš rad. Isto tako zahvalila bi se i učenicima koji nisu mogli iz opravdanih razloga doći u program, ali bit će programa i daljnjih gostovanja u medijskom prostoru, a sve kako bi predstavili sve što planiramo i što ćemo odraditi’, zaključila je ravnateljica TIŠ Ruđer Boškovića u Sinju, Marica Barać.

 

DISEMINACIJA PROJEKTA NA NASTAVNIČKOM VIJEĆU

U sklopu sjednice Nastavničkoga vijeća održana je diseminacija Erasmus+ projekta.

 

Vrlo opsežno i zanimljivo predavanje pripremili su nastavnici Ivan Vulić i Filip Vukas, koji su bili u pratnji učenika na iskustvenom radu u Irskoj. U izlaganju su se osvrnuli na cijelo putovanje, od polaska iz Sinja do dolaska u Bray. Nakon toga su kolegama prenijeli što su sve učenici radili u Irskoj te kakva su iskustva ponijeli sa sobom kući.

Nakon njih je ravnateljica Marica Barać, koja je ujedno vršila ulogu projektnog koordinatora, pričala o projektu sa financijske strane. Kolege su pohvalile nastavnike u pratnji te sve koji su sudjelovali u realizaciji projekta.

 

 

DISEMINACIJA U LOKALNIM I REGIONALNIM NOVINAMA:

Učenici TIŠ-a stručnu praksu obavljat će u Irskoj - FERATA

https://www.ferata.hr/ucenici-tis-a-strucnu-praksu-obavljat-ce-u-irskoj/?fbclid=IwAR1EMbnOkBYNYreayf-fqV4-x1dTW9OqrgrmMV6t5_L8DW8m-NF5e159Yzc

VELIK USPJEH POSTIGLA JE TIŠ RUĐERA BOŠKOVIĆA U SINJU - SINJSKA RERA

https://sinjskarera.hr/velik-uspjeh-postigla-je-tis-rudera-boskovica-u-sinju/?fbclid=IwAR1yFeghcWASo-CI7BdrZ3KeaaAa6MXFWXpqgpjUCtwh1K0C-UO_ZrJ8NkU

UČENICI TIŠ RUĐERA BOŠKOVIĆA ODLAZE NA ERASMUS U IRSKU - SINJ NEWS

https://sinj-news.hr/ucenici-tis-rudera-boskovica-u-sinju-odlaze-na-erasmus-u-irsku/?fbclid=IwAR11CCEVMnj_tvkXzAoxOOvY6GnuaBjPRgZFq9kcbrWay9ZOONjA8hilTtY

Učenici TIŠ Ruđera Boškovića u Sinju na dvotjednom iskustvenom radu u Irskoj

* FERATA

https://www.ferata.hr/ucenici-tis-rudera-boskovica-u-sinju-na-dvotjednom-iskustvenom-radu-u-irskoj/?fbclid=IwAR0LhOM272lLJUBESjkB0vwKysoaMX3OMQI-_4l8-N0dbTc3t5N8s4l6gnM

* SINJSKA RERA

https://sinjskarera.hr/ucenici-tis-rudera-boskovica-u-sinju-na-dvotjednom-iskustvenom-radu-u-irskoj/?fbclid=IwAR0hJh-z728jPUTuklhCgFir3Vby3XV4tfLdjR-2OcsaXAA0wMrtEdyvRYo

Učenici TIŠ Ruđera Boškovića uspješno u Irskoj proveli dio programa Erasmus+

  * FERATA

https://www.ferata.hr/ucenici-tis-rudera-boskovica-uspjesno-u-irskoj-proveli-dio-programa-erasmus/?fbclid=IwAR0DMb0fwgeGeAQu16WWisLb5kI9YFGs3_95MgPa58sWUiRzG25UQH1jNJ8

 * DALMACIJA DANAS - https://www.dalmacijadanas.hr/ucenici-tis-rudera-boskovica-uspjesno-u-irskoj-proveli-dio-programa-erasmus/?fbclid=IwAR3Hgfx35f_2IK8m5p_PExieUMkLt2J34uRGEGsGpfZgpGI5othxvbvJNS0

OBILJEŽEN DAN TEHNIČKE I INDUSTRIJSKE ŠKOLE RUĐERA BOŠKOVIĆA U SINJU - SINJSKA RERA

https://sinjskarera.hr/danas-je-obiljezen-dan-tehnicke-i-industrijske-skole-rudera-boskovica-u-sinju/?fbclid=IwAR3wndG75Z28EZWe3y7dsmikKIGJXIdgjTpRUFhnBf5GrzvNwbhl8s8-xZs

FACEBOOK OBJAVE:

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/601260571674309

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/618997899900576?ref=embed_post

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/645613920572307

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/724990625967969

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/753017139831984

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/758621679271530

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/773606904439674

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/779080417225656?ref=embed_post

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/784430410023990?ref=embed_post

https://www.facebook.com/TISRuderaBoskovica/posts/787030436430654?ref=embed_post


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
E - DNEVNIK

 

 

ONLINE KATALOG KNJIŽNICE

EDIT CODE SCHOOL

NOVOSTI IZ ŠKOLSTVA
CMS za škole logo
Tehnička i industrijska škola Ruđera Boškovića u Sinju / Dinka Šimunovića 12, HR-21230 Sinj / www.ss-rboskovic-sinj.skole.hr / ured@ss-rboskovic-sinj.skole.hr
preskoči na navigaciju